Friday, June 22, 2018

Online Shopping : Lesson Learnt

Salam dari Senaling,


Entri bulan Februari, bulan Jun baru nak post. Nampak tak betapa gigihnya aku up semula entri ni supaya jadi peringatan selama-lamanya.

Aku beli barang atas talian melalui LAZADA yang pada ketika itu menghampiri Tahun Baru Cina. Ya, disitulah kesilapan yang aku buat (tak sedar) sebab jarang online shopping ehemmmm. Barang pulak dari Tanah Besar China, mesti faham apa natijahnya... kan?

Lambat sampai, tertunda, jadi miscommunicate antara penjual-LAZADA-aku. Pendek cerita, LAZADA pulang balik duit aku guna online banking. Dan aku beli semula barang tersebut tapi pada penjual berbeza (sebab tak jumpa cari penjual awal tu). Untung ja barang tu kurang desakan nak menggunakannya. 

Moral cerita, sila jangan buat urusniaga online dua minggu sebelum dan seminggu selepas Tahun Baru Cina. Stres nanti.

No comments: