Saturday, November 22, 2014

KAKOM 2014 - Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

Salam dari Senaling,
Selesai sudah KAKOM bagi tahun 2014 selama seminggu. Bermaksud terbakar hangus jugalah cuti-cutiku. Tapi..."Ada aku kisah?" dan memang aku tak kisah pun. Pagi tadi, habis cycling aku bermonolog. "Uishhh, nasib baik gi KAKOM seminggu. Masuk hari ketiga bercuti ni, leh tahan juga tahap kebuhsanannya". Tak semena-mena aku rindu nak berkaraoke (tapi tiada teman). Rindu nak beraerobik (pun tiada teman). Rindu nak naik kapal terbang (Yang ini tak berteman pun tak mengapa kot) Iskkkk... T_T

Harus tahu ini, Kolej Matrikulasi Pulau Pinang (KMPP) terletak di Kepala Batas. Banyak tempat makan yang best di sekitarnya. Memang banyak dan bukan calang-calang. Semuanya sedap-sedap. Kalau nak hancurkan diet, silalah bertandang ke sini. Laksa yang dijual kat gerai dalam kolej masa KAKOM pun sedap. Eh, meleleh pulak air liur aku bilang kenangkan makanan kat sana.


Restoran Ikan Bakar Din harus dikunjungi kalau ke KMPP. Wajib!

Kali kedua aku pergi, pergi dengan ex-clique dari KMS. Kali ni aku dapat merasa daging harimau menangis yang tersohor tu. Sedap baq hang. Abaikan muka kami yang sunburn itu.

Namun, Kolej Matrikulasi Pulau Pinang scenerynya agak plain. Tak secantik Kolej Matrikulasi Perak yang aku posing amik gambar macam ada photoshoot. Ah, itu tak penting. Lebih penting ialah aku akhirnya sampai ke KMPP, kerna KAKOM 2014. Yeay...


Again, aku bawa basketball team. Cintanya aku terhadap basketball tidak dapat disangkal lagi agaknya. Paling sadis, kisah 2012 kini berulang lagi. Peningkatannya ialah kami berjaya ke peringkat suku akhir. Namun masih tidak mendapat sebarang pingat. Bukan rezeki agaknya. Tapi air mata menitik juga. Ah, ralat rasanya. Aku tak layak jadi coach, sebab aku hanya pandai main basket. Oh plis aku nak resign dari KAKOM. Pleaseeeee...

Mau ta ralat...Minggu exam pun turun latihan hoiiih.


Aku dengki dengan manusia yang boleh capture pic candid sebegini indah.



Kaki aku masuk dalam pic candid ni pun dah cukup membahagiakan.

2012

2014

Both Talented. Both Zero Medal.
Sumpahan?

Ni terharu k. Kawan seofis sudi jenguk siap tapau kepek bagai. Tenkiu Am.

Bowling. Pencapaian individu terbaik sebab sedari NH ajar teknik mencampak bola yang betul. Katakan selamat tinggal pada longkang selepas ni.

In action, nampak sangat ta real nya aku. Kasi spoil pic...

KAKOM 2015 di Kolej Matrikulasi Melaka. Tak mo pegi ah.
Dekat sangat...Bye!

No comments: