Friday, November 22, 2013

SIPMA 2013 Akhirnya Melabuhkan Tirai

Salam dari Jugra,

Hari ni, Gambang ditinggalkan. Malam tadi ialah Majlis Penutupan SIPMA 5. Lega dah semua. Aku? Hehe. Aku sebenarnya lama dah meninggalkan Gambang. Seawal 18hb November. Sebab aku bertugas untuk bahagian persembahan senamtari untuk Majlis Perasmian pembukaan pada 17hb November. Habis tugas, lari laju-laju meninggalkan Gambang. Demi tugas juga. Mengiringi pelajar pulang. 

Untunglah? Tak juga. Kami memulakan tugas lebih awal dari orang lain. Bermula dari bulan Ramadhan 1434H. Jumlah pelajar bukan calang-calang. Main ratus-ratus. Kesimpulannya, masing-masing ada bahagian sendiri. Maaflah kalau aku melindungi anak-anak buahku dari melakukan tugas-tugas tambahan. Aku rasa sedikit yakin untuk menjadi ketua untuk tugas lain selepas ini. SEDIKIT yakin. Harap maklum.

Seikhlas hati, pengalaman di SIPMA sangat berharga. Sangat bernilai sehingga menyebabkan aku tidak mahu lagi terlibat dengan aktiviti-aktiviti peringkat tinggi selepas ini. Leh kasi jantung, arteri, ventrikel, vena bekerja lebih keras. Lebih masa. Air mata nyaris nak tumpah. Ayat mudah, stres nak menguruskan semua ni. Cukuplah sekali rasa. Kalaulah pengalaman itu boleh aku frame kan untuk aku gantung di dinding rumah. Kalaulah....

Aku bersyukur, dengan segala tekanan yang aku hadapi aku masih boleh bertugas secara profesional. Mungkin bukan 100%, tapi 75% tu rasanya ada. Kalau ikutkan kata shaiton nir rajim, nak aje aku memaki orang. Nasib aku masih waras, masih dalam lindungan-Nya. Jadi paling dahsyat pun aku cakap masa hangin aku tak baik is bongoks. So, kira aku masih terkawal dan tak terdesaklah kan? Kan?

Ah, semua tu dah berakhir. Yang penting semua perkara berjalan dengan lancar dan dipermudahkan. Syukur.

Kolej Matrikulasi Pahang cantik. Kawasannya berbukit. Landskap pun leh tahan. Istimewa sebab ada tasik tuk berkayak. Ada laluan berbukit tuk berjogging. Tapi belum boleh menandingi keindahan Kolej Matrikulasi Perak. Ini pendapat aku. Orang lain punya pendapat, silalah lontarkan di blog masing-masing k. Bilik asrama pun kemas. Sangat hampir dengan Gambang Resort Waterpark.

Hujan emas di negeri orang. Hujan batu di negeri sendiri. Seindah-indah KMPh, KMS juga bertakhta di hati. Hehe. Kesimpulannya, semua Kolej Matrikulasi seluruh negara ada keistimewaan sendiri. Jomlah masuk program matrikulasi semua. Jommm...

Kami di malam kemuncak. Redha ja masing-masing sebab hujan mula turun rintik-rintik. Syukur rintiknya separuh jalan. Dengar citer panggil bomoh tolak hujan. Dengarnya...kesahihannya? Ah, abaikan.




Sumer gaya di atas di kareografer kan oleh aku. Hehe. Team mates, thank you very much!






With the students. Sebahagian dari mereka. Tak mampu nak kumpulkan 300 orang bergambar sekali. Apa yang ada ja aku publish kan di sini. Aku memang suka wat kerja mudah. Sila pasrah dengan pensyarah anda ini. Anyway guys, thank you very very very much again and again and again. Pasni, I takan kacau lagi hidup korang dengan gaya hidup sihat dan majulah sukan tuk negara k. Pandai-pandailah membawa diri. Kalau tergemuks, okay ja kot nak jumpa I minta tips. I charge you murah-murah ja. Bawa kad matrik tuk mendapatkan diskaun 10%.

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

No comments: