Saturday, November 16, 2013

SIPMA 2013 Kolej Matrikulasi Pahang - Masuk 48 Jam

Salam dari Gambang,

Masuk detik 25 jam kami di sini dimulakan dengan arahan yang bersimpang siur. Arahan tak jelas. Arahan kabur. Arahan tah apa-apa. Kejap orang ni cakap macam ni. Kejap nanti orang tu cakap macam tu. Jarak masa tak sampai 30 minit pun. Arahan akan bertukar-tukar sekelip mata umpama magis. Mungkin tujuan asalnya adalah untuk menguji kesabaran dan ketabahan perantau-perantau macam kami ni.

Sesungguhnya kami redha dan sesungguhnya aku faham tentang sesuatu. Oh, beginilah rupanya aktiviti peringkat kebangsaan. Aku dah boleh bayangkan aktiviti peringkat antarabangsa macam mana kelam kabutnya. Kini aku sedar. Terima kasih Malaysia! Terima kasih kerana memberikan aku panduan. Panduan, jika kalaulah kalau aku ditawarkan untuk menguruskan aktiviti di peringkat antarabangsa pula. Pasti aku akan fikir semasak-masaknya sebanyak lebih dari seratus lima puluh satu juta kali untuk menerimanya. Pasti.

Bajet hot sangat aku kan? Sampai terfikir yang akan ada orang nak tawarkan aku kerja peringkat antarabangsa.  Hehe.

Raptai pertama berakhir jam 11.00 malam. Kaki dah mula melenguh. Badan dah mula sakit-sakit. Aku dah rasa seram sejuk. Oh, tolonglah kekalkan kesihatanku ya Allah.Walau bagaimana pun, raptai berjalan tidak selancar yang di impikan oleh penganjur. Giler, raptai pertama mau sempurna. Memang tak mungkin. Mengulang dua kali untuk raptai malam ni. Tu sebab meleret sampai jam 11 malam.

Masuk hari kedua, aktiviti adalah lebih lancar. Pelajar-pelajar pun sudah memahami untuk bagaimana meneruskan hidup di bumi Pahang Darul Makmur ni. Cuma masih ada satu perkara. Mikrofon. Ooooooooo hai. Satu hari tanpa mikrofon. Baiklah. Dua hari tanpa mikrofon? Oh tidak. Ini bukan 10 atau 20 orang pelajar. Ini 200 (DUA RATUS) pelajar weh. Aku tulis nombor siap dengan terjemahan sekali. Moga dikau mengerti. Nanges kalau berterusan macam ni. Jadi aku kena jadi bijak dengan mengadu domba. Dan akhirnya berjaya. Haha. Miscommunication as usual. Jadi bersedia semua wahai pembaca blog yang budiman. Tips pertama kalau involve aktiviti peringkat level tinggi, sila bersedia dengan miscommunication problems. Beware!

Latihan hari ni alhamdulillah berjalan lebih baik dari semalam. Rasa lebih yakin untuk melihat pelajar-pelajar perform pada 17 November 2013 nanti. In Shaa Allah semua akan berjalan seperti yang direncanakan. Aaaamiiiinnnnn.

Aku baru teringat aku kena bertugas tuk malam perkampungan SIPMA juga rupanya hohoiiii.

Eh!TuAjeLahKali.Bye.

No comments: