Monday, November 18, 2013

SIPMA 2013 Kolej Matrikulasi Pahang - 96 Jam Uda Di Sini

Salam dari Gambang,

Masih di Gambang. Cepatlah kot 17 November 2013. Kami dak senamtari dari Kolej Matrikulasi Selangor dah bersedia dah ni. Yakin di hati yang mereka akan buat yang terbaik. Harap sangat cuaca menyebelahi kami dan semuanya berjalan seperti yang dirancang. Kalau Allah rasa itu yang terbaik untuk kami, maka pasti kami akan beraksi di majlis perasmian SIPMA 2013. Jika tidak, pasti ada hikmahnya. Jadiiiiiii senyumlah...^_^

Perasmian Perkampungan Sukan selesai dengan jayanya. Aku hadir sebab nak tengok dak tarian buat performance. Bukan menyibuk cuma memberikan sokongan. Maklumlah inikan Kolej Matrikulasi Selangor cawangan Pahang. Eh? Apa tidaknya? Toleh belakang nampak Ummi dengan dak tarian KMS. Pandang depan nampak Cik Tura Ketua Jabatan kami, Aiza dan Aishah. Pandang jauh sikit nampak Quinny, Rashidah, Kak Fauziah, dan beberapa teman pensyarah KMS yang lain. Di penjuru sana, nampak dak koir  KMS bersama Kak Meen. Di luar yang menyambut VIP ialah budak-budak aku, dapat bendera SIPMA lagi tuk wat lambaian maut. Jadi betullah kan, ini Kolej Matrikulasi Selangor cawangan Pahang? Kan?

Persembahan perkampungan sukan pun setel bagi malam yang pertama. Sumer yang kelam kabut dapat berjalan dengan lancar. Apa lagi yang aku nak kata? Miscommunication again and again and again and again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again again and again. 

Patut banyak lagi aku paste tapi tak adil rasanya buat pembaca blog aku. Mereka tidak bersalah. Mereka tidak tahu apa-apa. Jadi cukuplah banyak tu aje aku paste, atau sebenarnya aku kot yang sudah ketandusan idea menukil tuk entri kali ni. Eh? Wujud ke perkataan menukil? Menukil? Nukilan? Cikgu BM, toooolooooong! 

Di bawah pengaruh emosi, aku terasa yang aku patut berhenti di sini.
Jangan risau aku masih kuat. Masih tabah. Masih gagah.
Korang layan gambar je lah. Harap terubat kerinduan.

Inilah dia 200 pelajar senamtari saya yang awesome bangat.
 I am proudly said that this is my team. Terima kasih semua.  
You are the best!
Raptai pertama. Bersantai bahagia kami di atas balapan. 
Dan inilah dia anak-anak buahku yang terbaik. Tenkiu kalian 
Muda-muda semuanya, tu sebab mudah nak berurusan kot. 
Ta banyak bunyi. Ta banyak cengkadak.
Termuda berusia 11 bulan.  Tak percaya uda.
Koir KMS Kak Meen, Kak Wan dan En. Fauzi.
Dak tarian Ummi semasa perasmian perkampungan sukan.
Orang bagi ucaptama perasmian. Kami di luar kecoh bergambar. Eh? Kecoh ke?
Okay, memang kecoh. Soryy dan lariiiiii...
Tuan Hilux, kami tumpang duduk ya.
Malam persembahan perkampungan sukan. Tuan Pengarah KMS, Haji Mustafar yang baik hati.
Eh? Apa kaitan Sukan Institusi Pengajian Malaysia (SIPMA) dengan majlis kawen ni? Cer teka.
Clue -Baju-baju kami. Pernah kau nampak orang gi kenduri kawen pakai baju sukan? Pernah?
Tak leh nak relate lagi pa kaitan SIPMA ngan majlis kawen ni? Ah u alls ni
 Tekalah sampai dapat. Selamat mencuba dan selamat beramal. Hehe

Eh!TuAjeLahKali.Bye!



No comments: