Wednesday, February 9, 2011

Aku dah tau!

Rasa berdosa lak membelogkan diri masa berkursus. Tapi minta maaf abg penceramah, sy memang mengantuk sangat. Dari saya tido + kang berdengkur lak...baik sy berbelog. Betul tak Ustaz yang ramah tamah?

Memang mengantuk tahap goku ke, tahap powerpuff girl ke, tapi doraemon pun best gak, ada poket ajaib. Bosan dah guna gaban! Tapi yang aku belajar dr hari ini ialah:-

1. Kalau nak jadi cikgu, mesti pandai buat lawak + nakal + noty skett pun ok. Supaya students tak bosan + tido + tak concentrate dalam kelas.

2. Masa break, jgn makan nasi lemak o roti canai banjir sebab gerenti mengantuk bila sambung kursus. Makan la buah-buahan tempatan o luar negeri ke. Feel better.

3. Text yg merepek2 pada sapa2 yg sudi membaca. Tak harap balasan pun, just nak wat exercise jari jemari, maybe bleh berhubung ngan otak supaya tidak mengantuk.

4. Kalau ada sapa2 jatuhkan barang volunteer kutipkan. Kalau takde barang yg jatuh, jatuhkan la brg sendiri, lebih jauh lebih bagus, then kutip sendiri. Jangan lak nak penaya kawan suruh kutip. Tapi kalau wat pun best gak. Volunteer gak amikkan air mineral tuk ibu mengandung padahal aku takde la haus sgt.

5. Senyum, terutamanya pada sapa2 yang kita tak kenal. Kalau dapat yang pemalu lagi best... hehe.Yang dah kenal, jemu dah senyum.^__^

6. Gi toilet secara duet, single tak best sebab on the way ke toilet leh bergosip, pastu lalu lak kat kelas kawan... ketuk cermin kelas kuat2 then wat tak tau...lalala...hehe.

Ada lagi ker. Tu je kot.
**Dipaksa oleh follower yang tegar tuk update belog supaya hilangkan mengantuk. Dahla dok kat sebelah ni jer...^__^

4 comments:

lin said...

haha... kunun2 ketuk, pastu nak wat x tau. tp tekantoi gak. aisey... aku plak yg buring dok kar cni sengsorang...

lin said...

ada lagi... nnt ko wat entry tetunde psl shake2 your body smalam ngan k.jem ye... yee haaa... i loike..

siti norhana said...

jom join.... kehadiran anda di alu-alukan.... leh la kiter mengharu birukan kursus ni...eh eh..pe yg aku wat ket blog aku nih... bukan patut aku concentrate kat kursus ke..?

lin said...

wei..wei... dah dah.. kang aku bgtau cekghu ko kang. concentrate... concentrate... (bayangkn aku tgh dok hayun2 buah rantai kat dpn ko)..