Monday, May 13, 2019

Pilah → Pontian

Katanya gerak jam 8.30 pagi, tapiii...

Ramai ni dari kolej dan aku yang cadangkan geng netballers pakai tudung merah. Biar vahvahvah dalam gambar.

Berhenti di RnR-tatau-lokasi dan amaze dengan interior design nya. By the way, ini tandas.

Berhenti di RnR tuk shi-shi dan makan, tapi aku da kenyang (rasanya). Jual mahallah disitu, maka aku hanya makan mangga sebekas acehceh diet kunun. Rupa-rupanya makan tengahari hanya bila dah sampai Kolej Matrikulasi Kejuruteraan Johor di Pontian jam 3.00 petang! Kejang usus aku (dan mereka) kelaparan ya hamat.

Sungguh-sungguh aku kelaparan bila sampai kedai ni.

Menu orang lapar ~ Nasi Goreng.

Masuk kedai ni satu bas. Duduk geng netballers masing-masing. Terus order. Terus minta adik waiter hantar order kami ke dapur. Adik waiter ditegah kumpul order. Macam tu punya selfish, lapar punya pasal.

Lepas makan, baru boleh berfikir. Oh, Pontian dekat dengan laut. Cantik laut, bestnya kalau bas boleh berhenti. Boleh capture moment. Sekali...

... Dahlan berhentilah tepi waterfront ni... halah halah...


Apa lagi... ini sikit ni aku letak pic...

Tak cukup di sana, berhenti pula di sini... halah halah


Berlari aku(dan netballers) turun bas amik pic. Sungguh-sungguh wooo amik pic. Dan betulkan pakai tudung merah menyerlahkan seri wajah dalam gambar? Ikutkan, baju pun aku cadangkan merah tapi ta ramai ada baju merah, tukar hitam pun okay. Janji tudung tu, tudung... 

Itu pun kecoh staf lelaki kata kami macam wanita UMNO. Katanya nak meraih undi kebetulan Tok Mat bertanding di DUN Rantau pada hari yang sama. Sabar je la... pakai hijau kang kata PAS, pink puteri UMNO, hitam katanya berkabung. Alaaa sebenarnya cemburu sebab gambar kami menyerlah lettew... 

Malas nak ambil port janji view cantik-cantik di Pontian ni.

Subhanallah 😍

No comments: