Saturday, April 18, 2020

Weekly Ride : Bemban → Sungai Dua (All Time Favourite Route)

... atau aku panggil route kambing pendek. Kenapa kambing pendek? Entah. Suami panggil kambing pendek. Aku sebagai isteri mithali mengikut sahaja. Route ni dalam kategori all time favourite. Rasa nak jauh sikit dan lain sikit, ke sini lah kami mengayuh.

Panjangnya lebih kurang 40km. Kalau aku rajin kayuh, 1 jam 30 minit sampai. Kalau aku malas mengayuh 2 jam baru sampai warung Kak Nor. Tak sama ya jamnya sebab bila perempun mengayuh, dia ikut mood haha. Untung aku dapat suami penyabar. Bila dia banyak bersabar, mulalah dia arah aku macam-macam. 

Contoh, macam di bawah ni.

Naik...

... turun, arah isteri rakam gambar... Tak cantik. Tak memenuhi piawaiannya.

Naik semula...

... turun semula, isteri rakam lagi gambar. Puas hati, jadi profile pic FB ehmmm...

Kami panggil tempat ni dataran. Kawasan ni terletak di tengah-tengah perjalanan la lebih kurang.

Biasa berhenti sini, lepaskan mengah sambil ambil gambar sebab kawasan ni cantik.

Cubaan nak rakam gambar dari perspektif berbeza. Nampak macam apa?

Pending entry is done and I am happy!

No comments: