Saturday, November 24, 2012

Kisah Kami di KAKOM 2012 - Kolej Matrikulasi Kedah

Salam dari Jugra,

Sebenarnya, citer trip ke Vietnam ta habis gi tapi aku langkah bendul citer pasal KAKOM lak. Mud kata nak citer pasal KAKOM. Maka KAKOM la kan entri kali ni. Untuk pengetahuan, akhirnya berakhirlah trip aku bagi tahun 2012. Rasanya la kan. Tak tau la pulak kot tetiba aku terpergi New Zealand next month.

Balik dari Vietnam hari Jumaat, rehat Sabtu, dan pagi Ahad fly ke Alor Star pulak. Dalam jam 8.15 pagi dah sampai Alor Star. En. Lutfi mai amik kami di Airport. Ta sampai 30 minit dah sampai Kolej Matrikulasi Kedah. Gi bilik dan bersiap ke court basketball. First game kami jam 10.40 pagi. Matahari terik ya amat. Pendek citer, kami menang game pertama dengan KMTK 22-2.

Hari kedua, team kami jumpa KMPH. Pun menang 16-2. Tapi bila sampai game petang. Kami kalah tipis 4-3 dengan KMTJ dalam keadaan hujan dan budak-budak lebih kepada main ice skating dari men basketball. Hanya sebab budak-budak beli kasut khas tuk men basketball yang menyebabkan dorang ta leh nak berlari lansung berbanding team KMTJ. Bukan nak kata KMTJ tak bagus. Mereka juga bagus tapi dalam keadaan yang tidak sempurna kenapa game masih juga diterukan?

Frustnya aku terasa sampai skang. Aku tau menang kalah adat pertandingan. Tapi aku tak puas hati kalah dalam keadaan macam tu. Pengadil pulak bila kami minta tangguhkan game sampai hujan reda, leh cakap, "Main slow slow". Apakah mangkuknya mereka?

Team yang aku uruskan ni adalah yang terbaik dari disiplin, komitmen, sikap, hormat, toleransi, kerjasama dan macam-macam nilai murni yang aku ta tau nak senaraikan lagi. Praktis selama 5 bulan dengan komitmen yang tak berbelah bagi. Tapi mereka tak dapat sebarang pingat. Warna pingat tu aku tak heran sangat. Tapi sekurang-kurang aku mengharap mereka dapat pingat tuk disesuaikan dengan usaha mereka.

Aduh sedih tul bila mengenang air mata masing-masing termasuklah air mata aku bila kami kalah dengan KMP di suku akhir pada hari ketiga. Menandakan berakhirnya perjuangan kami. Menangis bukan sebab kalah dengan KMP sebab ternyata KMP bukan lawan kami. Tapi sebab kekalahan yang tah apa-apa dengan KMTJ.

Aku bercakap yang baik-baik ja tuk menyedapkan hati dorang. Tapi sebenarnya aku sendiri masih berbaki ralatnya dalam 0.0075mikrogram bagi pihak dorang sampai sekarang. Lebih-lebih lagi bila... biarlah rahsia. Nak tau jumpa aku sendiri secara personal dengan 4 kotak pizza domino extra cheese. Tayah bajet nak tanya sebab kalu diberi satu kedai pizza Domino pun aku takan citer.

Aku mencari hikmah yang tersembunyi di atas apa yang berlaku. Mungkinkah untuk mengelakkan sikap riak dalam diri aku? Ataupun sebab betapa bagusnya mereka maka mereka terpilih untuk diuji dengan kekalahan walaupun berusaha tanpa sempadan? Aku yakin ada hikmah disebalik apa yang berlaku. Pasti!

Girls you are the best!

Be happy no matter what...;)

I know you guys had done your best.
Seriously, I can see your maximum effort in every game.

Captain, I amaze with your leadership. Keep it up!

Girls, be strong. U all dah belajar banyak mende sepanjang kita bersama. The experiences we go through together is priceless. I wish best of luck for your future. Hopefully we are going to keep in touch forever. Girls you are the best no matter what.

Maaf jika saya ada terlepas kata.
Sekian dari pengurus pasukan yang leh tahan gak comelnya.

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

1 comment:

Anonymous said...

Madam, you are the best. Thanks for everything :)