Sunday, July 14, 2013

4 Ramadhan 1434 H

Salam dari Jugra,

Rupanya berpuasa ketika cuti tidak pun mengurangkan kadar kemengantukanku. Tak best betul bila selepas bersahur aku mengantuk. Konsisten seperti waktu hari bekerja juga. Tapi yang positif nya ialah, ini bermakna aku mengantuk bukan sebab malas nak bekerja. Ini adalah sebab jam biologi aku dah bertukar.Wah...bukankah itu merupakan perkhabaran gembira? Sebenar-benarnya aku tak malas la u alls.

Namun perasaan tido selepas sahur atau selepas subuh untuk aku memang sangat-sangat aku tak suka. Macam-macam aku cuba buat untuk mengelakkan tido di pagi hari ni. Dahla cuti, kalau bekerja ada gak kawan-kawan nak bersembang. Paling tidak aku cari jalan tuk pekenakan students ku. Eh? Haha

Aku buka FB, update blog, main Candy Crush. Mengantuk masih maintain beraja di jiwa. Nak kemas umah aku hold jap. Nanti tunggu kembar bangun baru kemas sebab kalau dorang bangun desktop ni memang hak milik kekal dorang tuk layan Otomen. Sudahnya, aku gi YouTube. Search keyword - Joget Pahang. Jumpa Line Dance Joget Pahang yang ngam tuk aku jadikan step tambahan SIPMA. 

Nama Joget Pahang. Tapi koreografernya dari Kota Kinabalu, Sabah. Betul-betul melangkau sempadan. Mengajar students tentang Copyright, Intellectual Property, Netiquette etc... Haruslah aku kena minta izin tuk gunakan koreografernya. Dengar tu pelajar-pelajar sekalian. I mengaplikasikan apa yang I ajar kat u all. So, u all juga harus begitu. Faham? Tengok? Sampai ke blog aku mengajar. Nampak tak betapa bersemangatnya aku nak pergi kerja. Ehemmm... (KU sila take note..Haha)

Maka kantukku terhapus pada 4 Ramadhan dengan berlatih step lagu Joget Pahang. Sampai sakit kaki dibuatnya. Bulan Ramadhan orang berzikir, baca Al-Quran, beribadat...aku berjoget. Seram tak? Aku juga teringin nak beramal ibadat sebab aku ni bukannya baik pun. Tapi insan lemah macam aku ni, harap korang mengerti...T_T


Menu 4 Ramadhan :-
Sup Ketam Berempah
Ikan Goreng
Telur Asin
Kangkung Goreng Belacan
Bubur Kacang Bersagu
Tembikai Laici
Dan Kurma Kak Mariani

Eh!TuAjeLahKali.Bye!

No comments: