Wednesday, June 10, 2015

Pantai Chenang & Kampung Tok Senik

Salam dari Senaling,

Nite life happening di Pantai Chenang, Day Life happening di Pekan Kuah. Maklumat ni, tokei kedai nfon kat Pantai Chenang yang cakap. Kedai di Chenang mula beroperasi @ meriah mulai jam 12 tengahari.

Jadi aku pun wat eksperimen, dah alang-alang lepak Chenang trip kali ni.

 Hari kedua kami wat eskperimen, lepas balik shopping dari Pekan Kuah.

Bayangkan masa di pekan Kuah, sumer tokei kedai pakat-pakat tutup kedai. Wat gabra kami jer sebab tak dinner lagi. Asyik masyuk duk shopping sampai teralpa yang kami lom dinner. Memang betullah info tokei tu. Happening di Chenang. Spa, Live Band, kedai aksesori tepi jalan memang buka, most of it closed at 11.30 pm.

Kami lepak makan stimbot cucuk-cucuk kat sini. Sebelah lori ni jual ice blended buah. Nasib baik aku ada aura sakit tekak. So, aku tak layan ice blended kedai sebelah.

Masa ni lah aku jumpa kedai jual macaroon yang sedap tu.
 

Pencarian Pantai Chenang...akhirnya. Punya susah nak cari Pantai Chenang.
 
Rupanya ditutupi oleh deretan kedai sepanjang pantai Chenang. Nak sampai pantai kena pandai-pandai cari laluan celah kedai. Duk kat Holiday Villa, pantai lengang ja. Aku bajet macam kami-kami ja yang melancong ke Langkawi. Datang sini, perghhhhhh sakit mata aku. Kawan sebelah cuci mata. Ramainya pelancong.  Patutlah nite life kat sini meriah. Now I know. Hipotesis diterima.
 
Ini satu lagi...Kampung Tok Senik.
 
Ini kawan baik yang nak sangat pergi. Dia kata datang Langkawi mesti sampai kampung ni. Susah nak jumpa kampung ni. Aku pikir kampung yang kampung, so aku cari dalam aplikasi Maps, Waze, Google Earth... Tak jumpa. Nasib ada signboard, tu pun satu ja aku jumpa kat simpang nak ke Makam Mahsuri. Bila dah jumpa, oh ini rupanya kampung Tok Senik. Resort rupanya. Adeh. Memendekkankan battery life aku jer on GPS. Cis.
 
Aku paksa kawan baik aku ni turun dari kereta tuk capture pic. Nak sangat pergi kan... Apa cer pusing-pusing lepak dalam keta jer?
 

 Persekitaran Kampung Tok Senik Resort. Antaranya.

Resort ni sangat cantik. Rumah penginapannya rumah kampung berlatar belakangkan sawah padi. Memang betul-betul rasa macam dalam kampung. Nama rumahnya pun awesome, Rumah Penghulu, Rumah...alah lupa nama. Boleh gugel tuk maklumat lanjut. Tapi rumah yang besar-besar (aku bajet tuk satu family yang besar menginap) dah terbiar. Sayang. Yang tinggal rumah yang biasa-biasa ja. Serupa bilik ja kot, bukan satu rumah...

Pas tu, kami zoom ke airport, kelam kabut pack barang sebab kali ni aku tak beli extra baggage. Sumer pun cabin luggage. Tak sangka mak borong cekelat Peppero 18 kotak besar...

Disebabkan mak hepi kot sebab kami berjaya meng 'cabin luggage' kan 18 kotak Peppero tersebut, mak follow kami ke Senaling. Mak datang terus aku masak sedap. Hipokritnya aku. Yessss...Haha

Nah belanja gambar.
 
Lepas aku belanja gambar, harap-harap kawan-kawan sudilah bertandang hendaknya.
Tak nak bertandang, bertendang pun boleh...^____^
 
Daaaa...Bye korang.

No comments: