Tuesday, September 8, 2015

Basikal & Rezeki

Salam dari Senaling,


Wahhhh... Hepi masa baca wasap ni sebab memang bajet nak gi KAKOM kat KMS.

Tetiba...orang kuat tak datang. Adus. Hancur jiwa. Cuak tak jadi.

Tapi akhirnya... Alhamdulillah. 

Jadi ! Berjaya naik Bukit Makam dan...

Bukit Jugra non-stop walau pun da lama juga tak cycling. Yeahhh.

Perjalanan aktiviti berbasikal ku leh la disamakan seperti teknik pembelajaran masteri. Bermula dengan asas dulu. Sekadar pusing-pusing Jugra, santai-santai tengok sungai, tengok istana lama, tengok pokok manggis, pokok durian, tengok kampung.

Seterusnya, cuba lak naik bukit. Mula-mula Bukit Makam. Itu pun menyorong sekali dua. Bila dah okay, tada sorong-sorong. Maju sikit cuba naik Bukit Jugra. Menyorong tujuh sembilan kali. Akhirnya berjaya non stop dengan basikal 7 speed. Itu jam, geng basikal KMS memang tabik spring ngan aku.

Skang? Kalau bukan basikal 9 speed, memang tanak ah nek bukit. Haha. Demand kemain. Hari tu bawa satu basikal ja dari Senaling. Satu lagi pinjam. Syukurlah member adalah isteri kepada tokey basikal. Jadi, pilih... pilih...basikal mana mau. Pilihhhh...

Lepas kayuh, gi mengambing ngan roti canai. Ngam kan? Nasib aku sedar diri. Aku pau teh tarik Incik Suami. Ikutkan nafsu aku nak sebaldi teh.

Asalnya memang nak gi tengok event olahraga KAKOM di KMS. Susah juga nak dapatkan kebenaran Incik Suami, seperti tetiba ko pe hal nak pergi KAKOM lagi. Sebenarnya aku nak jumpa kawan-kawan yang dulu sama-sama berkaraoke, bersenam, berkayuh, mengambing, meroti, melagha dan bergosip, sambil nak melawat juga makcik kat Banting (sebab raya hari tu tak sempat nak pergi)

Untung ustaz ajak gi cycling. Incik suami memang obses ngan aktiviti kayuh, maka akhirnya impianku jadi kenyataan.

Alhamdulillah.

Rezeki aku dan keluarga ada kelapangan masa untuk ke sana dan ke sini. Kalau dulu-dulu, persepsi aku lain. Tapi kalau difikirkan semula baik-baik. Itu ialah rezeki! Ya. Aku patut sujud syukur 7 tahun yang lalu. Tapi takdirNya, baru-baru ni ja aku perasan. T___T

Lepas ni, aku takan berkira lagi nak pergi melawat mak, saudara mara, atau sahabat handai. Itu tandanya aku sekeluarga dimurahkan rezeki...

Rezeki kelapangan masa.
Rezeki kesihatan.

Alhamdulillah...

Bye you all. Til we meet again and again and again...Insha Allah

No comments: