Sunday, October 18, 2015

Kayuhan Putrajaya Sempena Hari Sukan Negara

Salam dari Senaling,

Aku sendiri tak sangka, first Fun Ride yang bestfrenz daftarkan ialah tuk Hari Sukan Negara yang disambut meriah di seluruh Negara pada 10.10.2015 yang lalu. Ada tiga kategori yang ditawarkan. 10km, 40km dan 120km. Sebelum ni aku join Jamboree Jeram Tengkek, 30km lebih kurang pun aku dah rasa aura kejang kat betis bunting padi ku ini. Jadinya aku suh ja bestfrenz daftarkan tuk 10km.

Sekali dah kayuh, ek elehhh... dah sampai. Macam eksyen je kan? Hehe. Tapi memang santai tul rasanya disebabkan muka buminya takde pun naik bukit cerun. Sekadar cerun bukit skala besar. Nama pun Fun Ride. Maka wajiblah rasa fun masa kayuh. Kalau rasa nak kejang, itu dah tak fun namanya. Itu hazab ride.

Moral citer, kalau ada lagi Fun Ride di Putrajaya, kita join 40km je. 120km tu memang pandang sebelah mata je lah. Pandangan nak nanges, pandangan sayu. Maaf,aku tak mampu nak kayuh sejauh itu.

In standby mode. Orang lain sibuk warming up, aku sibuk wefie.
 
Kayuhan mula lambat. Main ribu-ribu pesertanya. Lambat tu normal. Ah, itu bukan main point. Point lebih penting ialah aku dapat kawan baru. Tak berakhir di Fun Ride ni tau. Mungkin akan jadi kawan berzumba di Swan Fitness nanti. Hehe. Bersukan sentiasa menggembirakan aku. Alhamdulillah.
 
Tambah satu lagi koleksi. Yeah...I am finisher once again. ^__^
 
 Daaa. Bye kamurang... :)
 
Nota kaki tetiba : Rindu pulak rasanya nak travel ngan kawan-kawan.


No comments: