Thursday, August 25, 2016

Edisi Emosi : Oh Olympic Rio

Salam Dari Senaling,

Olympic Rio 2016 melabuhkan tirai. Aku tak tengok pun penutup temasya berprestij ni, tapi aku dah boleh agak betapa gahnya perasmian penutupan. Dengar-dengar tuan rumah Olympic Tokyo 2020 keluarkan Doraemon malam tu. Best betul kalau hadiah sampingan empat tahun nanti ialah pintu suka hati. Nak juga satu. Haha

Aku layan mana-mana game yang aku enjoy nak layan macam volley ball, basket ball, renang, badminton, dan acara balapan. Bedanya kali ni, tetiba terminat lak nak tengok acara terjun platform, terjun papan anjal; sebab ada atlet Malaysia yang berpotensi nak dapat pingat. Bersemangat kenegaraan juga aku rupanya.

Tapi tidak seemosi ketika aku menyaksikan permainan badminton. Yang ini memang emosi sungguh. Aku menyaksikan ketika beregu negara kita tersangkut shuttle di jaring ketika servis untuk game point. Dua kali hoihhh. Terganggu dah emosi aku ketika itu.

Itu sebab masa DLCW main aku bantai tido awal. Aku malas nak tengok. Aku bajet kalau aku terjaga dari tido maknanya DLCW menang. Incik Suami ngan anak-anak yang layan mesti sorak gembira punya. Sampai ke pagi aku lena. Tup-tup jam smartphone berbunyi. Mean? 5.30 pagi uda.

Mean? Gigih aku buka Facebook. Gigih. Scroll scroll scroll. Aku dah boleh agak, sebab wall kawan-kawan sepi sesepi-sepinya. Tapi nak juga mengais luck. Akhirnya...

Breaks my heart into pieces.
thank you ste.india.com for the pic

Kesian Chong Wei. Tiga kali Olimpik. Tiga kali perak. Chen Long pun satu. Kasi la can pada Chong Wei. Terakhir kot. Waaaaaa

Yes I know. Adat pertandingan menang kalah. Tapi... Ah bercampur baur emosi ini.

Bingkas aku bangun.
Bersiap.
Kalau aku tak bangun dan bersiap.
Nescaya aku akan melepek atas pembaringan.
Emotional.
Lifeless.

Punya emosi hingga begini jauh aku kayuh. 37.7 km hoihhh jauh giler da tuk aku ni.

Aku bagitau partner in crime lain kali aim masa bukan location.
Within thirty minutes, how far we can go, then stop.
Patah balik biasanya amik masa lebih dari tu sebab nak menikmati keindahanNya.

Lagi pun tuk healthy lifestyle je kot.
Bukan aim nak gi Olimpik. Hehe.

 Thank you and bye loves...


No comments: