Friday, July 12, 2019

30 Day Minimalism Game - Day 4


Satu... Dua... Tiga... Empat...

Ngam empat barang untuk hari keempat.

Untuk hari keempat, barang yang aku pilih ialah dua wallpaper warna hitam dan dua batang empulur yang keras tu. Lucu pula rasanya sampai empulur keras tu pun aku simpan, adalah dalam dua bulan. Cerita wallpaper dulu. Bila jejak semula ke ofis di KMS, tiba-tiba teng! dapat idea tuk buat satu ruang aku gelar ia Wall of Appreciation.

Teaser. Kemain.


Nantila aku cerita apa ke projek aku ni... bila siap sepenuhnya. Tak siap sebab tak cukup helai nak cover wall seperti yang dirancang. Pergi ke DIY, tak jumpa cari warna sama. Ketulahan mungkin, sebab rembat suami punya wallpaper sebenarnya huhu.

Lebihan, wat DIY kotak laptop ni pula. Elegan bukan?

Habis cerita wallpaper. Seperti yang aku bagitahu di entri sebelum, this game is not all about throwing-everything. It is something that you kept (for quite a number of time) for no reason. Actually with a reason but not-so-strong-reason. Macam wallpaper ni, aku simpan sebab nak buat projek Wall of Appreciation, tapi tangguh punya tangguh. Main minimalism game, baru jalan projek tersebut.

Next, empulur keras. 

Alamak tak cukup masa, aku nak kena breakfast. Jam 8.00 pagi khabarnya tayar bas golek gerak ke KM Perlis. Moga dipermudahkan urusan kami dan beroleh kejayaan. Moga Allah izinkan.

Minimalism Game hari seterusnya tangguh lu, tak terdaya aku nak getting rid barang diperantauan. Barang yang aku bawa ke Perlis ni pun dah habis minimalist rasanya.

No comments: