Saturday, April 15, 2017

Jamboree Seri Menanti 2017

Salam dari Senaling,

Ini Jamboreeku yang pertama untuk tahun 2017. Agak kura-kura sikit penglibatan aku dalam acara-acara besar macam ni tahun ni. Be Positive. Jimat kos πŸ˜€

Yang paling beriya sebenarnya incik Suami. Excited beliau bila tahu ada kategori umur untuk perempuan. Kalau dulu open. Campur dengan yang muda-muda, kudrat tak sama beb. 

Incik Suami tak pulak excited dengan kategori dia, Men Senior. Dia lebih excited dengan kategori aku, Women Senior. Nampak cam romantik ke tu? Hehe. Dia sebenarnya aim aku akan naik podium sekali lagi tahun ni, sebab tak ramai penyertaan tuk Women Senior. Kahkah

Kalau dia yang beriya ada baiknya aku follow. Sebab dia akan buat semuanya tuk aku. Mudah banyak tugas aku nanti.

Aku bersama abam personal marshall di starting point.

Aku suka join Jamboree Seri Menanti ni sebab lokasinya yang hampir dengan Kuala Pilah. Dokek. Walau pun trail Senanti tahun ni sebenarnya lebih kurang sama hazab macam tahun lepas. Tapi layankan aje. Bila tahun ni hadap lagi. Mental dibuatnya, sebab da tahu lepas climb bukit ni ada bukit lagi sambung bukit lagi. Pastu downhill dia aku da tahu cane kadar kecuramannya. Tahun lepas aku leh follow incik Suami kayuh downhill bukit pacak, tahun ni aku tak berani. Aku memang suka play safe. Perempuan normal kot macam ni.

Tah pesal jamboree kali ni aku banyak ingat Allah ketika mengayuh. Sangat banyak. Terutamanya bila downhill, sentimental sangat sampai aku rasa nak menangis minta Allah ampunkan dosa-dosaku. Feel downhill tuk aku kali ni sama macam nak pergi meninggal. Faktor umur agaknya. Hehe

Incik Suami memang banyak membantu. Ketika aku tak mampu nak kayuh naik bukit, beliau turun dari basikal dan tolong tolakkan basikal tuk aku. Kadang-kadang dia tolong tolakkan aku, so light sikit aku nak climbing. Tolong hulurkan air. Tolong bagi semangat (walau pun kadang-kadang aku rasa annoying gilerπŸ˜€), ingatkan aku selalu tuk macam-macam.

Nampak kamera posing. Nampak kamera posing.

Jadilah abam personal marshall nampak sipi-sipi. Dari tada lansung kan.

Fuhhh dalam koleksi cameraman satu lagi ada pic kami kayuh sama-sama... Akhirnya πŸ˜‚

Bila kayuh aku suka have fun, antara caranya ialah berposing gaya comel bila nampak cameraman. Atau pun aku tegur bagi salam pada pakcik makcik yang aku jumpa di sepanjang kayuhan. Bila have fun, penat tu hilang... Betul, walau pun sekejap.  

Akhirnya... naik podium.

Top ten women senior. Senior dah aku rupernya.

Terima kasih abam personal marshall. Naik podium lagi tahun ni atas izinNya melalui abam.
Maintain tempat ke lapan. Statik nombor sama macam tahun lepas. Hehe. Alhamdulillah.

Kredit pic tuk Abang Joy Saidin. Dia punya kamera macam yang dalam National Geographic tu beb. Kredit pic tuk Abang Jamari Ishak juga. Cantik sumer gambar.

Tu aje dan bye :)

No comments: