Wednesday, July 25, 2018

Kayuhan Kembali

Salam dari Senaling,

Sekian lama bercuti akhirnya...

Kembali

Lama da ta cycling. Semenjak Ramadhan. Ada la juga buat zumba aerobic main sepak-sepak bola ngan kembar Syawal hari tu. Tapi cycling tak juga sampailah weekend lepas. Perancangan demi perancangan akhirnya.

Biasanya, kalau lama sangat tak cycling aku akan mula dengan jalan Senaling - Seri Menanti. Tak keji sangat treknya. Okaylah untuk newbie kembali. Jadi aku request nak santai-santai kayuh kesini sebagai satu permulaan.

 Kalau kata santai, memang akan santai tu yang boleh wat photoshoot jangan main-main. Kehkeh.

Eksyen eh brader ni, disua durian kerek habis muka awak ya. Alhamdulillah empat tahun merantau ke Pilah, ini kalilah aku dapat menyaksikan musim durian di Pilah. Tahun-tahun sebelum, tak semeriah ini. Pokok durian memang banyak. Sangat banyak. Tapi takde, tu aku hairan kawan-kawan saudara mara luar duk la cakap, waaaa meriah ah Pilah ngan durian. Meriah apanya. Tak nampak buah pun (adala juga tapi sikit sangat). 

Tahun ni, ohhhhh inilah dia. Tu yang cycling kali ni, kepala duk dongak. Hepi tengok buah durian bergantungan di sana sini. Hepi tengok buah durian milik orang. Heeee

Kemain kami berhenti posing sana sini... sekaliiiiiiii awan mendung berarak kelabu. Seperti tiba-tiba ja. Ah sudah. Nasiblah kami memang dalam perjalanan pulang, tapi leh tahan jugalah jauhnya. 7km ada lagi ni. Apa lagi option yang ada melainkan pecut balik. Sungguh-sungguh pecut, Alhamdulillah ngam sampai Taman Bahgia Delima (dalam 1 km lagi nak sampai rumah), hujan rahmat turun mencurah. Lebat tak terhingga. 

Kami berhenti di depan deretan kedai, aku turun dari basikal rasa nak cramp kaki. Haha. Aku plan nak santai, DIA plan yang lebih baik. Pecut terus, ngam sangat. Hujung minggu tu aku makan tanpa tapisan keselamatan. Membujur lalu melintang sapu.

Alhamdulillah, berat masih maintain sedap mata memandang. Ingat! PerancanganNya adalah yang terbaik. Sedang belajar bersangka baik ni. Mohon doakan 😀.

No comments: