Sunday, January 13, 2019

Spritual Routine

Yang dah develop jadi habit ialah qabliah Subuh dan Dhuha. Aku mohon aku terus istiqamah dengan yang dua ni. Hafazan, belum cukup develop tapi Alhamdulillah aku berjaya menghafal Juzuk 30. 

Puasa sunat, as a food lover payahnya lahai. Ikut azam dari tiga tahun lepas, nak puasa sunat sehari seminggu samada Isnin atau Khamis. Ehmmmmm.... Yang berjaya aku buat (dua bulan baru okay), ialah sebulan satu hari. Mula dari November 2018 dan berjaya tuk kali kedua pada Disember 2018. Insha Allah cuba nak istiqamah dulu yang kecil ni. Allah bantu, seperti azam-azam yang lain. Aamiin.

2019 ~ menghafaz surah Al-Kahfi. Paling tidak 10 ayat awal dan akhir, menjelang Jun 2019 selesai. Murojaah juzuk 30. Sekarang aku bahagi-bahagikan surah tuk aku baca dalam solat sunat atau wajib, dalam kereta dengan twin sebelum ke sekolah, sebelum ke tempat kerja... macam tu baru boleh lekat agaknya. Tak buat macam tu, tersasul memanjang. Mula dengan Al A'la, berakhir dengan As Shams. Caner tu?

Puasa sunat, as mentioned above.
Tambah tahajud. Jaga mulut, bersangka baik selalu, banyak ingat Allah, tinggalkan dunia. 

Sis cuba.

1 comment:

hungryworm__ said...

permisi min numpang share ya :)
DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)
:)