Sunday, January 13, 2019

Workout Routine

Alhamdulillah azam yang ini dah terbentuk menjadi habit. Cuma dalam usia perasan remaja, aktiviti kena pilih-pilih. Setakat ini, rutin mingguan ialah

Isnin ~ game with twinbasket, netball atau main bola gila. Bola gila ialah game yang kami cipta sendiri guna volley court. Malas nak citer caner nak main, yang penting it's fun.

Selasa ~ aerobik di gym dengan students.

Rabu ~ sama macam hari Isnin. Twinning time.

Khamis ~ gym, aerobik dengan students.

Jumaat ~ sama macam Isnin dan Rabu. Play games, having bonding time with twin.

Sabtu ~ biasa Sabtu pagi aku berdua dengan Incik Suami akan hiking Bukit Pilah sementara menunggu twin habis latihan taekwondo.

Ahad ~ cycling berdua dengan Incik Suami.

Dalam seminggu inilah workout routine aku. Kalau tiba-tiba ada hal apa ke, paling minimum aku brisk walk dari rumah ke kolej, pusing satu pusingan pun okay. Asalnya bersenam ni tuk kurus, tapi itulah bila dah develop jadi habit, kalau tak buat rasa gelisah. Bagi aku, the smell of sweat dah macam smell of the winner. Gituuuu...

2019 ~ aku nak cuba masukkan aktiviti baru. Yang terbayang sekarang ialah skuasy weeeee...

Perkara paling fun bila workout (especially outdoor) ialah cari port nak amik pic cantik 😀

1 comment:

hungryworm__ said...

permisi min numpang share ya :)
DEWAPK^^ agen judi terpercaya, ayo segera bergabungan dengan kami
dicoba keberuntungan kalian bersama kami dengan memenangkan uang jutaan rupiah
ditunggu apa lagi segera buka link kami ya :)
:)