Saturday, May 7, 2011

Hepi B'day To Me

Hari ni 7 Mei 2011. 33 tahun yang lalu aku dilahirkan di Dangi Negeri Sembilan..
(Aku orang nogori tapi jangan suruh aku cakap nogori..aku ta tau!)
Dilahirkan ja kat N9, membesar di Perak, menetap di Selangor.

Aku sebenarnya malas nak update belog sebab suasana yang ta kondusif
(mean anak2 aku kacau daun). Baru ja tadi Iman naik keta mainannya dan gelek laptop aku sewenang2nya...Aiyaaaa!

Tapi disebabkan hari ni bday aku, aku nak gak tulih something buat kenangan la.
Pe ke lagi? Takan nak wat bisnes lak.

Malam 7 Mei kul 12.04min dapat call. Aku angkat n ....

"Happy B'day, May Allah bless you"...

Huh? Aku buka mata...Cehhh..Mimpi!
Masa bercinta dulu bolehlah kan macam tu...Hahaha

Aku kul 5 lebih da terjaga. Try tidur ta leh gak. Mandi n bersiap2.... Sorry, aku ta bermimpi! Actually aku dapat jemputan tuk terima anugerah kat SMK SS17. Tuk subjekkkk...Hahaaha nanti aku tempek gambar sijil yang aku dapat tuh. Aku sendiri macam ta percaya aku leh dapat penghargaan atas subjek yang paling aku benci satu masa dulu.


Fizik maaaa... Sampai skang aku gosok2 mata ta percaya

Sampai ke skul lama, agak awal. Tapi sempat la beramah mesra ngan kengkawan yang banyak memberikan dorongan, dengan kawan bergosip, dengan kawan tempat mencurahkan perasaan...

Masa majlis berjalan...Mak aiiii...banyaknya anugerah. Ada 400 penerima anugerah. Leh imagine? Ta yah memenatkan otak nak imagine. Bayangkan ja..hehe

Aku yang taleh nak dok diam, secara senyap2 menghasut kawan bergosip tuk merayap dan merayau ka tempat len...hahaha. Bagus dak? Da la datang tempat orang, siap hasut menghasut lagi tu...

Dan terjumpa dengan Korean Pop Star yang baru abis shooting filem dengan Taiwan Popstar yang baru abis buat konsert...Hehehe.. Budak2 skang memang ikon dorang ta Korean, Japan, paling cincai Taiwanese....


Tengok rambut...tengok rambut...Stylo giler
Kanan sekali Musyir Rain, Kiri sekali Jay Wei Liang...hehehe

Kul 12 lebih, da terkulat2... hati berbelah bagi nak balik ke idak ni. Majlis lum tamat ni... Nak balik ke idak ni?? Ikutkan sebenarnya nak gi Empire Shopping Complex dan nak carik Whisk Cafe, nak makan Humming Bird n Red Velvet Cake... Tapi.... bila ta da kawan jadi malas yang teramat la plak. Da la panasss... Panas cuaca, panas luar dan dalam... Aku amik keputusan tuk bergerak awal. Takut aku jalan jam kat bulatan Kewajipan yang memang sokmo wajib nak jam!

Stat enjin keta, bawa penuh berhemah dengan bekas nasi ayam kat paha. Sambil drive sambil makan nasi ayam... Bayangkannnn...nak tunggu lepas traffic light ja da banyak minit. Cane la aku leh tahan duk kat Subang Jaya satu ketika dulu? Lepas ja Hospital Sime Darby...Jeng Jeng Jeng....JALAN TA JAM!!!! Magical World Of Disney! Pukul 12.37 di Bulatan Kewajipan jalan ta jammmmm...!

Masuk KESAS aku da leh senyum sampai telinga. Nasi ayam pun da abis. Aku bawa 120km/h.... Sampai Matrikulasi Selangor....

Indah dan tenangnya kat sini!!!!...

Tu ja citer pada besday aku yang ke 33.
Skang duk lepak kat umah, bc FB, taip entri tuk blog...

2 comments:

lin said...

wei beb!! hahaha.. eppy belated yg dah masuk 4 arie nih... keh keh keh... aku malu le nak wish depan2... jgn bg penampo yek... kah kah kah..

Ana said...

malu kununnnnn...piiirahhh..ngada. aku yang penuh kesopanan, kelembutan dan kesusilaan ini manakan mampu menampo orang. jentik pun tak besa buat...