Tuesday, May 22, 2018

Journey To Minimalist - Let It Go

Salam dari Senaling,

Aku pernah mention yang aku cuba tuk meminimalkan segala-galanya untuk mendapat hidup yang lebih bermatlamat acececehhhh. Jadi bila Kak Shida umum nak sumbangan untuk free market. Berdushummmm aku buat kerja ~ kutip, bersihkan dan cantikkan. Ambil masa tiga minggu sebab dihimpit kerja hakiki yang kritikal (PB weh PB).  Oh, lupa nak declare, ini entri tertunda ๐Ÿ˜‰

Alhamdulillah, akhirnya berjaya aku let go barang-barang yang aku kurang gunakan. Malah ada yang bertahun tak digunakan (walau pun masa nak let go tu ada lintasan jahat berkata-kata, eh macam nak guna ni).

 Tu... barang yang beriben oren tu yang lintasan jahat tu maksudkan.

 Tudung bawal, shawl, towel kecil dan begS. Beriya kan aku letak riben. Riben recycle dapat dari hadiah sukaneka kolej heeee.

Dua kotak dan rak buku mini Grolier juga.

Bayangkan, dah let go begini pun masih ada barang yang aku 'nampak' cam layak tuk di let go. Berkobar-kobar otak berpusing, nak let go pada siapa? Siapa? Siapa? Sejenis penyakitkah ini?

Dalam aku kata aku apply minimalist ulang-ulang pun terjebak juga beli barang-barang. Terkini health monitoring watch. Dah ada banyak jam pun masih nak beli lagi. Kuangsam betul nafsu ni. Pakai dalam sebulan je kot, pastu dahhhhh... Tapiiii sekurang-kurang aku belajar sesuatu (1)Untuk mencapai 10k langkah sehari adalah tidak mudah no no no, dan (2) kadang-kadang ada species jam yang kalau kau goyang tangan ja pun dia kira step tak aciii (jam aku la tu hehe).

Kesimpulan, nak sihat kena usaha lebih ya. Buat Panama Dance kena 10 kali ulang baru in. Alhamdulillah, kira berbaloi jugalah kan aku beli (ayat cover) Apa pun, masa taip entri ni, tinggggggg dapat idea nak bagi pada siapa jam tu. Moga manfaatnya dapat dikongsi, Inshaallah.

Yeayyyy, update blog lagi ๐Ÿ˜€

No comments: