Sunday, April 17, 2011

Pengajaran dan Pengajaran dan...

...PENGAJARAN...

sebelum aku mulakan entri hujung minggu ni...meh aku tempekkan apa yang aku tulis dalam entri yang lepas...

5. pendrive - ni la yang terkini, yang paling memeningkan kepala...bukan setakat kepala aku, ngan kepala Lin, Amoi, En. Kama, Nita dan sume technician computer lab, ta masuk lagi kepala orang2 yang terbabit secara lansung atau ta lansung ngan aku..hehe..hikmahnya? nanti aku masukkan dalam entri yang len...sangattttttt...(ta tau nak describe!)

ok, citenya...semenjak aku TERR beli nfon 5MP ni, memang banyak eh gambar yg aku capture. bertudung atau ta bertudung. Tapi lengkap berbaju lagi...^__^ So, pada hari yang bahagia itu, memang sangat bahagia... aku transfer sume koleksi gambar2 dr laptop ke pendrive Imation warna hitam 8GB...hamikkkk full description! Dan bawa ke makmal komputer. Sementara budak2 layan cite HKLBR aku pun wat post entri tuk stok seminggu. Kunun bijak kununnnn...

Pastu tau pe terjadi..?Aku tertinggal pen drive itu di makmal komputer.... Dan hanya teringat kehilangannya pada hari Jumaat. Ya Allah berderau sel darah aku. Ta termasuk lagi gegaran2 sume tubul2 yang berada dalam buah pinggang aku (hahaha...sowi kalu ta paham apa itu tubul, gi cek buku Bio..errr...google je la kot)

Sangat merunsingkan aku sebab bukan setakat gambar, tapi sekali ngan backup online diary aku! Gilerrrrr eh...! Dunia IT memang sangat unpredictable... Even aku letak password tapi stil leh hack...just risau kalau yang mengambil itu ialah IT Geek..Memang habihla aku. Dok terbayang aku diari aku dikomersialkan..leh wat novel ta pun wayang pecah panggung....Memang aku mintak bayaran eh ngan sapa yg komersialkan diari aku tu. Milionaire akuuu....Leh amik BMW sebijik. Huh? lupa anti BMW. Amik volkswagen beetle berbijik2.

Dan, paling ta tahan, En. Kama, KU kesayangan kolej kata dia ada jumpa pendrive tu dan memang sangat sure aku punya sebab dier bukak folder gambar aku tu! Tapi tah apa sebab dia ta simpankan! En. Kama, En. Kama....haishhh...(hikmah, hikmah.....)

Ok, melalut lak...Ni yang aku nak citer sebenarnya. Memang aku susah hati. Sangat2 susah hati. Ramai la yang menenangkan aku ngan sume kata2 positif tapi memang ta jalan la.... Aku iyerkan aje, tapi dalam hati hanya Allah yang tahu! Aku memang berusaha mencari habis-habisan. Track sume rekod orang yg masuk makmal tu.

Dan pada hari Selasa (genap 5 hari hilang) aku terbangun awal. Nak tido balik memang ta leh. Pikiran memang kacau bilau. Aku bangun, amik buku catatan mula menulis. Tulis karangan?? No, No.... Tulis surat pada Allah..Bukan lawak, tapi hakikat yang aku buat pagi tu. Aku pun mula mengarang dan part yang paling aku ingat ialah ayat ni...

"Ya Allah, dengan sedikit kebaikan yang aku buat, sangat sedikit, kembalikanlah pendrive itu pada ku.."

Aku sebenarnya teringat satu ceramah yang disampaikan oleh sorang Ustaz yang aku ta ingat nama tapi aku rasa penyampai dier mesti best sebab aku stil ingat sampai skang.. pasal mengungkit dengan Allah...

Dannnnnn....pada hari yang sama, aku dapat text dari sorang lecturer..

"that pen drive ada pada I, I mc hari ni. sok ingatkan I yer..."
*text nya panjang, aku memandai pendekkan*

Alhamdullilaah.. memang kecoh satu floor dek kegembiraan aku hari tu.
Thanx Ya Allah...

Moral : Ta penah putus harapan dengan ketentuan Allah. He knows the best for us.
eh ada kaitan ke ngan post aku ni?

Moral sekali lagi : Buatla kebaikan sebanyak2nya walaupun kita ta da la hebat mana. Yang penting ikhlasssss...tapi jauh...

No comments: