Wednesday, April 6, 2011

Terkenang kenang...

Hari ni nak wat entri syahdu...
Ok music.. start... *dengan dendangan lagu Indah Lelapku - Izwan Pilus*

Apa tadi...? Hehehe.. Zaman kecilku dihabiskan di Sekinchan Selangor, di kawasan sawah padi yang menghijau tika muda, keemasan tika tua bersama nenek lelaki dan nenek perempuanku yang sangat menyayangiku, menatang aku bagai minyak yang penuh. Memang sejak dari kecik o baby lebih tepat memang aku dijaga oleh neneks. So, kalau korang minum susu ibu aku minum teh susu. OK ini entri serius so memang teda lawak sedunia hari ni. Nak cari yang lawak gi blogwalking blog orang len... Huh? Serius giler!

Nenek aku suka citer kat sume orang yang dier jumpa pasal masa aku kecik2, suka menangis sampai la sekarang aku istiqamah. Stil suka menangis. Aku memang manja ngan nenek-nenek ku. Nenek-nenekku memanjakan aku. Masih ingat ketika aku terkencing dalam suar masa umur 5 tahun kot.. mak aku punyala marah2. nenek perempuan aku yang pujuk dan bersihkan aku! Malangnya nenek perempuanku meninggal pada usiaku 9 tahun. Memang aku blur giler ms abah aku cakap nenek da meninggal. Masa tu aku kat sekolah, tengah nak rehearsal amik hadiah. Umur 9tahun stil ta faham erti meninggal dunia. Cuma yang aku ingat aku menangis bila tengok nenek aku terbujur kaku... Iskkk.. sedeyla plak!

Nenek lelaki aku baru je meninggal. Teda la baru sangat. Tapi tahun 2007. Memang nenek aku sakit dan aku memang da bersedia mendengar berita2 yang sewaktu dengannya. Masa nenek tiri aku tepon aku rilek je. Siap call adik aku bagitau n ajak dia balik sekali. Tapi masa dalam keta, bha... air mata berjuraian macam air terjun. Blur pandangan ta nampak jalan. Adik aku yang bawa moto kat belakang keta kata aku bawa keta ta lurus!

Yang hidup pasti akan kembali. Kita juga akan begitu. Dan yang paling aku sesalkan... sayang dan cinta aku ta dizahirkan ketika dorang hidup...... Uwaaaaaa......


Apa kaitan?


Nenek perempuan aku pandai buat kuih ni. Masa raya mesti ada
Bila dia teda, kuih ni pun teda....Isk

2 comments:

lin said...

sedey sedey sedey... tp x syok aa bace ayat ko utk entry sedey nih...!!!

Ana said...

aku tau da.... hahaha...
sesekali.. sesekala....