Monday, April 20, 2020

Weekly Ride : Bukit Pilah Bike Park (All Time Favourite Route)

Kalau tanak berlama. Tapi teringin nak offroad. Zooommm... ke Bukit Pilah. Kalau berpindah ke Banting Insha Allah November nanti, tempat ni bakal aku rindui. Di Banting jenuh ahhh nak cari jalan offroad yang dekat rumah macam ni lagi 😭

Tiba-tiba hari tu suami ajak bergambar sini. Sebab dah biasa datang memang tak pernah pun teringin nak bergambar.

 Tapi ye juga, buat kenangan. Nanti kan nak pindah.

Bikepark.



Bukit ni takdelah tinggi mana. View pun takde macam Bukit Jugra. 

Tapi aku salute dengan komuniti rider kat sini boleh buat bikepark. Banyak trail berpusing-pusing. Mencabar bukan main-main. Aku berani kata mencabar sebab aku tak ingat berapa kali aku pernah tertonggeng dalam hutan ni. Dan sampai ke sudah aku tak berani nak downhill dari beberapa spot

Yang tak berani tu aku je la. Suami okay ja.


Tapi kalau berbasikal, tak dapat nampak semua ni. Hiking guna jalan offroad ja boleh.

No comments: