Thursday, January 6, 2011

Hari Ini Dalam Sejarah....

Hari ini 6 Januari 2011 telah menjadi sejarah dalam hidup aku. Silapnya aku takde fon yang canggih atau kamera untuk merakamkan saat2 yang bermakna itu. Tepat jam 12 tengah hari.. nasib baik matahari malu2 kucing hari ini... aku telah berjaya menukar tayar ketaku yang pancit buat julung2 kalinya dengan memakai kebaya dan berkasut tumit tinggi... jap aku ukur... lebih kurang 2 inci.

Terima kasih kepada tok guru Sulaidee Sulaiman dan isteri Anita Mohammed yang setia menemani ku sepanjang sesi penukaran tayar itu. Berkat kesabaran dan doa, aku berjaya dengan catatan masa 20 minit 7 saat... not bad untuk kali pertama....

Memang penat giler, lebih penat dari pegi kelas aerobik, kurang sket dari naik Bukit Jugra... Otot2 bisep dan trisep kaki aku memang lenguh giler especially part nak hi jack keta sebab salah teknik... tapi tok guru saja nak menguji kesabaran aku..... aku redha, nak ilmu memang kena bersusah dulu kan tok guru?....

Dan kesimpulannya, takdela susah sangat nak tukar tayar keta.... sumer org leh buat, tak kira apa gender korang. Kalau tak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya? ... eh ada kaitan ke peribahasa ni ngan post aku ni.... belum cuba belum tau.... kita boleh kalau kita nak dan fikir boleh.... akhir sekali... Malaysia Boleh!!!

Lalalalala.... hepinya hari ni....^__^

No comments: