Friday, January 21, 2011

Kenapa aku tak GEMAR bercuti...

Setiap kali bercuti...aku serammm... antara sebabnya :-
1. Aku akan naik hantu kalau anak2 aku sepahkan barang2 yang 1075 kali aku kemas
*lepas berhantu, mula rasa menyesal yang tidak terhingga!
2. Terserlah betapa kurang mithalinya aku.
*aku memang kurang sabar, tangan jarang2 naik tapi bila marah... isk3, lepas marah rasa buduh teramat.
3. Aku suka bercakap, mengusik dan menceriakan suasana.
*kalu aku bercakap, twin x faham, aku mengusik twin menangis, menceriakan suasana sorang2...PENAT!
4. Aku akan cepat penat, asyik nak tido, makan, tido lagi, rasa tak produktif lansung.
*dan mulalah rasa malas dan berat badan up, up and awayyyyy........
5. Takde idea nak update blog.
*biler tak kuar umah... idea tak berkembang, mula la nak berfikiran yang bukan-bukan.

Aku rasa yang paling penting ialah masa berkualiti dengan anak-anak. Walaupun sekejap tapi kalau kita boleh menumpukan perhatian 175% dengan mereka adalah lebih baik dari menghabiskan masa 24 jam dengan marah-marah, betul kan? kan? kan?

Quality is better than quantity

Tu sebab aku sangat respek dengan suri rumah tangga sepenuh masa yang boleh menghabiskan masa mereka di rumah....topik biasa yang nak disembangkan pada hari pertama bekerja selepas cuti..... So, dua hari lagi sebelum mula bekerja semula. Esok aku akan rajin, rajin dan rajin dan ingin menghabiskan masa berkualiti ngan Amni, Amin dan Iman. Pagi2 playground ekk

No comments: