Sunday, January 30, 2011

...resepi bfast... (bagi ibu-ibu yang tak pandai masak)

Siapa ibu-ibu yang tak pandai masak? Aku! (Sambil angkat tangan ala2 nak jawab soalan matematik dalam kelas) Pagi-pagi ni bukak mata, dahla lambat bangun, mende pertama yg aku fikir ialah breakfast tuk anakanda. Barang-barang dapur dah out.Yang tinggal hanyala telur 6 biji, roti dan toaster. So, be kreatif pagi2 ni, walaupun hujan turun dari subuh tadi...

Rancangan asal, aku nk bagi anakanda mkn roti bakar + kaya then telur separuh masak. So, aku pun wat telur separuh masak. Dah 33 tahun hidup, baru 3 hari yang lepas aku pandai wat telur separuh masak! Kalau tidak asyik jadi telur kenduri kawin jer. Sambil tu toast roti, sapu kaya then bahagi 4. tapi si twin demand lak taknak makan roti tu...Sabar je la. Dahla bahan2 limited! Twin nak telur! So, sapa nak mkn roti ni?

Aku pun wat keputusan menggunting-gunting roti tu kecik2 dan campurkan sekali ngan telur separuh masak... presentation memang out of order. Ke laut cina selatan. Tapi rasanya...jeng jeng jeng... hingga menjilat jari..
Kesimpulannya-jumpa rumus baru matematik yang memang tak boleh diguna pakai dalam PMR, SPM apatah lagi.....hehe
(6 telur+4 roti bakar)/(ibu+anakanda kenyang)=ibu leh berblog.. ^__^

No comments: