Thursday, March 3, 2011

Rasa Nak Menangis...

Dalam seumur hidup aku... Inila satu-satunya kelas yang paling senyappppp pernah aku jumpai Sepanjang aku jadi pelajar dan jadi pengajar. Terharu sampai aku betul-betul rasa nak menangis.

Kelas ini sangat SENYAP. SENYAP! SENYAP!! SENYAP!!! Sampaikan kalau ko senyum pun diorang leh dengar. Ko menaip...ketik ketik ketik... pun leh dengar.. Leh dengar dengan jelas berapa kali ko ketik huruf Y, huruf N, huruf A, huruf D...giler tak? Ko berbisik pun leh dengar. kalau menjeling pun, leh dengar lirikan mata ko dalam berapa darjah... 45 darjah atau 47 darjah? Kalau ko kunyah chewing gum pun leh detect samada ko ada wat checkup kat dentist ke idak tahun ni. Kalau ko ketawa macam hantu Kak Limah Balik Kampung apatah lagi... Aku nak senyum ni pun seram. Bayangkan...Bayangkan... Bayangkan.... Aku ketawa sinis pun leh dengar. Weiii la... seramnya...

"I want to give your class an award..." pun senyap.. leh imagine?
"The most silence class I had ever met..." senyap lagi...sampai aku tertanya-tanya, betul ke English aku ni?
"I wonder... either you all doing your work or not ..." senyap gak...
Hanya kedengaran bunyi ketik ketik keyboard....

Aku pun round table, sambil jengket2 kaki...takut woooo.. nanti dengar bunyi tapak kasut aku.
Memang sume wat keje.... Inilah kelas tersenyap di alam semesta. Masa buat Audacity (ini ialah satu software untuk edit musik) pun leh senyap...Imagine la weii... Imagine!

Rasa macam nak tabik selaku terima sijil ngan dorang ni...!

2 comments:

lin said...

wooiii.. aku dengo pon sangat tkut... eee... iii...

annabella said...

...tau takutt.. baru describe sket tu... hehe