Friday, August 31, 2018

Four Season Amusement Hotel, Jia Dengyu

Lokasi hotel berhampiran dengan main entrance  ke Kanas. Berhampiran dengan kawasan shopping. Berhampiran dengan balai polis. Walking distance.

 Hotel kami di Jia Dengyu. 

Seharian di Kanas, inilah tempat kami melelapkan mata satu malam. Ikut plan kami akan ke Hemu Village keesokan harinya. Aku rasa (dah sampai Malaysia) baru nak rasa, kalau kami tiada perancangan ke Hemu, besar kebarangkalian kami kembali ke Burqin malam tu juga. Kebanyakan bas memang berduyun bawa pelancong balik petang atau sebenarnya malam berkenaan ke Burqin. Tu sebab kami ja lalalala boleh shopping sampai jam 11.00 malam.

Di lobi hotel menunggu Niza dan Kak Ita

Sesampainya kami di hotel, receiptonist hotel dua orang bercakap sesama sendiri yang kami nampak profesional dari cara kami berpakaian. Moi terjemahkan, aku cakap baguslah begitu. Maknanya segala abang SWAT yang tahan kami di check post pun nampak kami begitu hendaknya. Bukan kelihatan seperti pengganas-ada-bom-dalam-backpack

Bagusnya pekerja hotel ni bila seorang dari receiptonist terus bagitau arah matahari terbit. Kami memang dah plan nak jamak pun sebenarnya, tak sempat bertanya sudah diberitahu. Terima kasih! Pastu bergaduh manja pulak berdua tu sebab arah Kaabah ialah matahari terbenam. Iyolah dik, mana-mana pun boleh. Pandailah kami pusing mana yang patut nanti. Hehe. 



Ini bilik Kak Ita dan Niza. Aku tak sempat pun nak amik pic. Haruslah berdua ni lambat turun. Interior bilik lebih kurang ja, beza sikit tang syiling. Aku dan Moi syiling rata dan sama-sama tiada aircond. Sejuk Ya Rabb di Jia Dengyu. Alhamdulillah travel ramai-ramai ni, ada banyak pic boleh pilih-pilih. Mana tak sempat nak capture, member cover capture kan.


View depan bilik. Subhanallah cantiknya background. Ni musim panas (summer). Cer bayangkan autumn, colorful kejadiannya. Bayangkan winter, harus putih suci background nya! Ya Allah terasa nak pergi lagi. Tapi mengenangkan perjalanan yang panjang serta ongkos juga siapa nak jadi translator (Moi sah tanak ulang pergi tempat yang sama)... maka marilah kita memanjatkan kesyukuran. Ini yang Allah nak beri. Alhamdulillah.

Pic pertama aku post di Insta. Masa aku amik pic, aku ta nampak apa ke rupanya. Dalam bas dari Kanas kembali ke Jia Dengyu baru perasan. Subhanallah ciptaan Ilahi. Ini sedang berjalan ke main entrance untuk beli tiket ke Kanas. Sebelum tu kena game dengan Moi. Cisss...

Depan hotel pagi keesokannya. Hujan rahmat.

Sedia sejuk, sejuk lagi. Alhamdulillah. Tah macam mana, breakfast di hotel ni sekali pakej dengan dinner. Malam semalam kan kami kenyang dengan shopping, maka tak breakfast lah kami hotel. Naik bilik semula, sental makanan yang tak habis makan semalam, Niza buka beg Doraemon, aku pulak habiskan Milo 3in1 yang dibawa dari Malaysia. Ngam 4 sachet. Masing-masing keluarkan bekalan makanan. Kenyang semuanya baru turun ke lobi hati senang gembira. Terlupa yang abah driver pun tak dinner dan sah-sah dia takde bekalan makanan macam kami. Hoho.

Kesudahannya? Singgah breakfast di kedai ala RnR semalam. Makan lagi, yeahhh. 

No comments: