Monday, September 24, 2018

Foodhunt (8) Ais krim Uyghur (9) Samsa. Checked.

Aiskrim Uyghur, hehe tah betul ke tak ini aiskrimnya. Tapi melalui pembacaan awal, kelihatannya seperti itu. Acilah kan?

 
Aiskrim Uyghur. Ori vs Strawberi.


Kat sini ada tiga jenis perasa. Ori, coklat dan strawberi. Kami beli semua perisa pastu rasa-rasa. Kiranya kegagalan besar ialah aiskrim aku lah. Aiskrim strawberi. Hehe. Terlajak manis kata Moi, aku pun iyakan. Tersedap untuk tekak aku ialah aiskrim coklat. Terasa kepekatan coklatnya pahit-pahit sikit tak manis ya ampun cam strawberi itu. Original pun just nice. Nak buat camana, dah aku pegang strawberi terpaksalah aku habiskan. Ikut rasa hati nak je aku buat rampasan aiskrim dengan  yang Niza punya.

 Samsa, yang sebelah kanan hujung gambar comel-comel bentuk poket.

Samsa memang sedap. Berintikan kambing. Rasa pastrinya ala-ala cream puff. Intinya ala-ala inti karipap tambahan aroma kambing lah apa lagi. Usha nya siang, belinya malam.

 Beli kat kedai yang sama abah driver beli roti Uyghur siang tu.

Sebenarnya, aku tersilap faham. Aku fikir kawaplar tu samsa. Aku tersedar pun bila aku mula taip entri sal travel ni.

Perkenalkan samsa dengan sirna kekambingannya.

No comments: