Wednesday, February 16, 2011

Terkenang-Kenang lak...

KES A
Tempat kejadian : Bilik guru.
Masa : Tengah free - takde kelas
Hari : Panas
Port : Bawah kipas angin

Dialog :-
Cikgu A : Nape ko tak nak make-up? Pakai la eye shadow, mascara, concealer, bedak asas, bedak alas dan bla bla bla......

Aku : Bukan apa. Kita kerja bukan tempat ber air-cond. Panas, turun naik tangga... Nanti make-up cair. Nampak comot. Kalau keje kat tempat ber air-cond lain la.

Cikgu A mengangguk2 kan kepalanya tanda setuju ngan kenyataan kukuh lagi berasas aku tu.

KES B
Tempat kejadian : Kubikel pensyarah
Masa : Tengah free - takde kelas
Hari : Panas
Port : Bawah blower air-cond

Dialog :-
Pensyarah A : Nape ko tak nak make-up? Pakai la eye shadow, mascara, concealer, bedak asas, bedak alas dan bla bla bla......

Aku : Hehe...
(dasar memang tak reti dan malas pakai make up.Jawapan Kes A tu wat alasan jer!)

Ok per tak pakai make-up. Cukupla pakai moisturizer + bedak baby jer. Kalau tak cukup minum air baru pakai lip gloss sebab bibir jadi kering. Muka memang fresh dari ladang!Macam ni pun, ada gak yang sayang per...Fewittt...^__^

2 comments:

Lin said...

mengada!!

siti norhana said...

aku memang ngada... terima la aku seadanya... ewahhh...^__^